Welke epoxy moet ik gebruiken voor sieraad van hout repareren?

ik maak sinds kort ringen van hout als sieraad. Nadat er meerdere zijn gebroken heb ik nu eindelijk een goede strategie gevonden. Ik wil de houten ring nu graag coaten zodat het stevig blijft en niet knapt of scheurt (wat er dus steeds eerst gebeurde)

Wie heeft er kennis over epoxy en kan mij iets aanraden. Het moet dus een kleine hoeveelheid zijn aangezien ik er geen vloer mee ga bedekken. Of moet ik er iets anders voor gebruiken als beschermlaagje?

1.9K
Ritsuka
2 jaar geleden
Houd er wel rekening mee dat veel epoxy vergeeld na een tijd: https://youtu.be/D1VmKapo2kk

Antwoorden (1)

Epoxyhars is wel de beste afwerking voor houten ringen wat stevigheid betreft. Door een dunne laag hoogwaardige epoxyhars van sieradenkwaliteit aan te brengen, zoals de Puduo Crystal Clear Epoxy Resin, wordt de houten ring keihard. Je verliest de houtstructuur, maar het nerfprofiel wordt zichtbaar door de glasachtige kwartsachtige laag.
Hier staan nog meer vormen van afwerking:
https://www.thecreativefolk.com/best-finish-for-wood-jewelry/
SimonV