Is een "overstruck " altijd meer geld waard?

Volgens mij is een overstruck als er op een munt 2 afbeeldingen over elkaar staan.
Vaak is een munt dan meer geld waard.
Bij Byzantijnse munten zie ik het nog wel eens ( ik denk dat het vroeger vaker voorkwam dan tegenwoordig), zijn Byzantijnse overstrucks ook meer waard dan gewone munte, en zo ja, hoeveel scheelt het ongeveer?
Heb een voirbeeld bijgevoegd.
NB ik denk dat dit een overstruck is, omdat de "dikke" letters linksboven op de munt daar niet thuishoren.

Picture for question
1.6K

Antwoorden (1)

Nee. Juist Byzantijnse overslagen komen veel voor. Het vinden van een munt zonder enig spoor van overstrike is soms moeilijker.

Waarom werden munten overgeslagen? Sommige werden geslagen om politiek incorrecte munten aan te passen. Andere om winst te maken en oude uitgaven te vierendelen en om te zetten in munten van een nieuwe standaard.
SimonV
2 jaar geleden
KennisDelen
2 jaar geleden
Dank u wel.