Wwaarom maakt mijn voorwiel van mijn fiets een krakend geluid als hij draait?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Fietsen
2.1K
Griffin
3 jaar geleden
Krakend geluid komt vaak van versleten lagers.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Versleten lagers denk ik op 1, te losse spaken op 2 kan dit ook veroorzaken

Antwoorden (1)

Je zult eerst moeten vaststellen waar het geluid precies vandaan komt. Zit er iets is het spatbord dat aanloopt tegen de band of tegen de spaken, of komt uit de naaf (kapotte kogellagers).