Zit er een maximum leeftijd om op scouting te gaan?

Ik wil al een tijdje op scouting werder mocht dit nooi van me vader. Nu ben ik 18 en heeft hij geen zeggenschap meer over me. Scouting lijkt me nog steeds geweldig maar ben ik nu niet te oud om op scouting te gaan? En kan dit überhaupt nog want vaak begin je al met een jaar of 5.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Je kunt roverscout worden, die zijn tussen de 18 en 21 jaar oud. Scouting is namelijk bedoeld voor kinderen en jongeren tot 21 jaar. Boven de 21 jaar kun je bij scouting nog wel aan de slag als vrijwilliger, betrokken blijven als plusscout of als donateur.

Het mooie aan het roverscout zijn is dat je zelf volledig verantwoordelijk bent voor het programma en dat er dus geen begeleiding meer is die activiteiten voor je programmeert. Je maakt je eigen programma, kiest als speltak je eigen bestuur en ervaart Scouting op de manier die jou aanspreekt.

Roverscouts maken kennis met het spelaanbod door middel van het spelen van een spel: de Roverscoutsgame. De verschillende Roverscoutsgames zijn verspreid over heel Nederland.
Amadea