Hoe maak ik een gezicht op een plantenpot?

Diy ik wil dit maken maar k snap niet welk materiaal er word gebruikt

http://atividades-imprimir.blogspot.com/2020/08/lata-decorada-de-boneca-em-eva-passo.html?m=1

Picture for question
1.5K

Antwoorden (1)

Volgens de bron zijn deze gezichten geverfd met textielverf. Maar je kunt ook muurverf gebruiken.

Zorg ervoor dat je bloempot schoon is voordat je de verf met een kwastje aanbrengt. Dat kan gewoon met wat afwasmiddel of allesreiniger. Spoel en droog wel goed af voordat je start met je bloempot verven, zodat de verf goed hecht. Breng dan eerst één laagverf aan in de basiskleur. Zodra de verf droog is, kun je een tweede laag aanbrengen.
Om je geverfde bloempot te beschermen tegen krasjes én deze watervast te maken, lak je deze af met acrylvernis. Dit hoeft niet duur te zijn, bij de Action koop je een tubetje van 80 ml voor minder dan 2 euro (als de winkels weer open zijn).
SimonV
3 jaar geleden
19belle87
3 jaar geleden
Thx maar van wat voor materiaal zijn de haren?
SimonV
3 jaar geleden
Dat is niet duidelijk. Het lijkt iets van foam, of er lijkt een panty gebruikt te zijn. Volgens mij krijg je echter kroeshaar als je wol gebruikt waar kronkeltjes in zitten. Deze kronkeltjes ontstaan vanzelf als je bijvoorbeeld een gebreide trui uithaalt, maar ook als je eerst een lapje breit, dit vervolgens wast, laat drogen en dan uithaalt.
Boucléwol geeft ook krulletjes, maar is ongeschikt om mee te borduren. Gebreid kan het wel voor haar gebruikt worden. Zie:
https://www.zonnekindpoppen.nl/handleiding/haartjes-maken-kapsels-46.html