Welk hout heb ik nodig?

Ik ben een beginnend klusmeisje en wil graag een lade onder een bed maken zoals op de foto.
Maar welk hout heb ik hiervoor nodig?? Ik ga ervan uit dat ik schroefgaten ga wegwerken en alles ga aflakken.
Aub niet met moeilijke vaktermen komen anders begrijp ik er nog niets van.
Alvast bedankt.

Picture for question
3 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Als ik voor mezelf zou moeten kiezen, dan zou ik de randen maken van grenenhout en de bodem van triplex, maar wel op twee of drie plaatsen ondersteund door (ook weer) grenenhouten latten. (dit i.v.m. mogelijk doorzakken van de bodem).
Na montage plamuren, schuren, grondverf en aflakken.
3 jaar geleden
MDF is erg geschikt om meubels mee te maken. Het is erg sterk en er is makkelijk mee te werken. Er zijn trouwens bedrijven die het aan de hand van je bouwtekening precies op maat voor je willen zagen. Misschien handig voor je eerste klusproject. Maar zelf zagen kan natuurlijk ook prima.
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Dit is een goed idee. Ik zou de lade ook in twee delen maken, dat is handiger in het gebruik. Ook omdat MDF wat zwaarder is dan triplex in het vorig antwoord. MDF hoef je ook niet met extra latten te ondersteunen.