Welk dun-glad touw rekt niet uit?

Voor een zonwering in de serre zijn we op zoek naar draad dat het doek geleidt. Het mag dus niet iedere keer uitrekken.

2.4K
Bordensteker
5 jaar geleden
Misschien heb je iets aan dun staaldraad zoals waar men wel schilderijen aan ophangt onder een rail hoog aan de wand?
https://www.alle-ophangsystemen.nl/ophang-draden/ Je zou ook nog aan los verkrijgbare binnenkabel kunnen denken zoals die voor knijpremmen op fietsen en bromfietsen toegepast wordt. Maar die zijn denk ik voor een particulier alleen maar in afgemeten stukken in de handel verkrijgbaar, en dan is het misschien voor jouw toepassing net iets te kort. Als je het bij een fietsenmaker koopt, let dan op dat er helemaal geen vettigheid aan zit, anders krijg je aanhechtend stof en een zwart spoor achter jouw toepassing.
Ritsuka
5 jaar geleden
Staaldraad moest ik ook al aan denken
TurfGraver
5 jaar geleden
Nylon draad of touw zou ook een optie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Parachutekoord rekt niet mee en is glad: https://www.bol.com/nl/p/diy-parachutekoord-blauw/9200000032435505/?Referrer=ADVNLGOO002036-G-58436875379-S-487702811499-9200000032435505&gclid=Cj0KCQjw1pblBRDSARIsACfUG13jhQOc6wS6iblEfJ6WDOeV8_kuvNqeBMVzMeRbr3egxP5yKMEft1gaAiU5EALw_wcB

Antwoorden (1)

Volgens deze bron kun je het beste voor polyester of aramide gaan.