Wat is goedkoper geld wisselen op Schiphol of op de plek van bestemming?

Ik ga binnenkort misschien naar Zwitserland, ik vroeg me af of ik beter in Nederland op Schiphol kan wisselen of dat ik beter in Zwitserland kan wisselen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Amadea
5 jaar geleden
Gewoon ter plekke in een bancomat.
LeonardN
5 jaar geleden
Geld wisselen is niet nodig. Niet hier en niet daar.
Het best betaal je ter plekke met je pinpas. rond de 1% extra.
Anders kan je gewoon geld pinnen, vaak zo met rond de 3% extra.

Antwoorden (1)

Het goedkoopst is daar geld uit de muur trekken met een gewone betaalkaart. Het liefst in 1 keer een groter bedrag.
Verder kun je met een gewone betaalkaart pinnen in winkels, restaurants.....

https://wisselkoersvaluta.nl/frank-zwitserland.
Excuses voor deze link, werkt niet.
De tweede werkt wel. Is helaas weer lang.
Toegevoegd op 17 januari 2019 20:01: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Achter de eerste link hoort na de punt nog php te staan, dan werkt de link wél.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt Amadea!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Krijg ik alleen niet meer veranderd of wel?
Ben twee maanden actief en nog lerende.
tinus1969
5 jaar geleden
@PJJMulder, hoe kom je toch aan die rare lange google-links?
paulus811
5 jaar geleden
Het is misschien wel waar, maar geen antwoord op de vraag. Die vraagt namelijk een keuze te maken tussen wisselen op Schiphol of in Zwitserland. En wisselen is echt iets anders dan geld uit de muur trekken.
LeonardN
5 jaar geleden
"Het goedkoopst is daar geld uit de muur trekken met een gewone betaalkaart"
Het goedkoopst is daar direct betalen; letterlijk uit de bron:
"Betalen met betaalpas is goedkoper dan eerst geld trekken en dan contant betalen"
TurfGraver
5 jaar geleden
@tinus1969 "hoe kom je toch aan die rare lange google-links?"
Als je antwoorden zoekt via google (zoals de meeste vragen hier te beantwoorden zijn) en dan daar op een link klikt en die vervolgens kopieert heb je de google link (zij moeten ook statistieken bij houden) naar de website. ;-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo allemaal,
Mijn gekke lange link (wat ik inderdaad al vaker heb gepresteerd) komt waarschijnlijk door mijn oude phone (met dank aan LeonardN). Op de iPad heb ik dit niet. KeesWim bedankt voor jouw tip, gaat al,steeds beter met me op GV. Amadea had ik al bedankt. Iedereen een heel fijn weekend. Ik ga dadelijk het antwoord opschonen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heb net met behulp van 1 van jullie alles gelezen over autoban. Was ook nieuw voor mij. Ik haal mijn antwoord maar even niet weg. Hoop dat jullie me vergeven ;-)
LeonardN
5 jaar geleden
Zeker geen antwoord weghalen. Wat je wel mogelijk zou kunnen doen is je vraag uitbreiden. Druk op de 3 puntjes en dan uitbreiden. Dat geeft geen effect op de autoban.