Wat is "pixelen", hoe werkt dat?

Zag net een vraag over "pixelen", maar had er nog niet van gehoord. Hoe gaat dat in zijn werk en wat heb je er voor nodig?

3.6K
Inekez1
5 jaar geleden
https://www.google.com/search?client=firefox-b&biw=1437&bih=734&tbm=isch&sa=1&ei=wc37W-qjKtLYwQLchKvAAQ&q=pixelen&oq=pixelen&gs_l=img.3..0l5j0i30l5.139904.141112..141653...0.0..0.61.381.7......0....1..gws-wiz-img.......0i67.Knp9pdp55mE#imgdii=fwbUAjZYuKQk-M:&imgrc=v_H6hRI-aDA-eM:

Het beste antwoord

PIXELEN IS BORDUREN ZONDER NAALD
Pixel (of pixelhobby) wordt ook wel schilderen zonder kliederen genoemd. Het werkt als volgt: iedere foto kan omgezet worden in een pixelpatroon (in principe bestaat elke foto al uit pixels). Pixelhobby lijkt heel erg op Ministeck met een aantal verschillen:

Pixelhobby heeft veel meer kleuren (312 om precies te zijn)
Bij Ministeck hebben de steentjes verschillende vormen, bij Pixelhobby zijn ze allemaal hetzelfde
Met software zorg je ervoor dat je van je eigen creatie of foto een patroon kunt uitprinten, dit leg je onder de doorzichtige basisplaat en daarna is het een kwestie van de stukjes op de plaat te prikken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Diamond painting is vergelijkbaar volgens mij
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Veredelde ministeck. Al jarenlang populair speelgoed voor kinderen. Verschil is dat de bij de veel duurdere pixelhobby alle steentjes even groot en vierkant zijn. Tot de commercie hier ook wel weer een variant op gaat verzinnen.
@Ritsuka, klopt wordt ook als Diamond painting verkocht
De ondergrond bestaat uit hokjes met nummers, zodat je weet welke kleur steen je waar moet plaatsen. Het eindresultaat kan mooi zijn, maar vereist weinig eigen creativiteit
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt de hobby zo duur maken als je zelf wilt. Gelukkig wordt er voor gezorgd dat er met de regelmaat van de klok nieuwe uitbreidingen te koop zijn.
https://www.hobbygigant.nl/leer-pixelen-met-pixelhobby.html
LeonardN
5 jaar geleden
En anders kan je nog dit even doen:
https://youtu.be/HFWbGPBFLHU?t=207