Hoeveel Nederlanders bezoeken Giethoorn per dag?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Erna55
5 jaar geleden
https://futuregiethoorn.com/locations/feitjesencijfers/hoeveel-toeristen-komen-er-naar-giethoorn/

Antwoorden (2)

Het toerisme in Giethoorn is de laatste jaren flink toegenomen. Voor de Nederlanders begon de ontdekking van dit 'Venetië van het noorden' met de film "Fanfare" van Bert Haanstra in 1958. In een jaar komen er nu ongeveer een miljoen bezoekers. Meer dan tien procent daarvan komt uit China. Volgens https://www.brederwiedekrant.nl/51487.html bestaat de helft van het aantal toeristen uit Nederlanders. Dus dat zijn er zo'n 500.000 per jaar, gedeeld door 365 wordt dat dan ± 1369 per dag.
Amadea
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Als ze uitgesmeerd over het jaar zouden komen wel ja...
SimonV
5 jaar geleden
Heb je de verkeerde bron gebruikt? Ik lees in jouw bron alleen dat de internationale toerist in Giethoorn goed voor 50 procent van het totale toeristenbezoek is.
Volgens jouw antwoord komen er 100.000 Chinezen naar Giethoorn. Volgens deze bron 350.000:
https://www.ad.nl/binnenland/hoeveel-chinezen-kan-giethoorn-eigenlijk-aan~a983b0f2/
SentWierda
5 jaar geleden
Laten er nou helemaal niet zoveel Chinezen naar Giethoorn komen. Het is nogal een pijnlijke zaak om iedereen die oosters oogt een Chinees te noemen. Vraag het de Gietersen zelf en het antwoord is dat de meeste 'Chinezen' uit Taiwan komen.
SentWierda
5 jaar geleden
Laten we niet overdrijven. Giethoorn heeft een beperkte capaciteit om toeristen op te vangen. En in de wintermaanden zie je er geen kip - nou ja, een enkele verdwaalde Aziaat.
Daar is geen antwoord op te geven. Er is nooit geteld hoeveel toeristen er komen. Schattingen lopen uiteen van honderdduizenden tot 2 miljoen.
SimonV