Hoe moet je onder water zwemmen met open neus?

Ik weet dat er al een keer een onderwerp hierover is geweest maar onder die vraag kon ik niks vinden wat voor mij hielp. Dus bij deze; Hoe kun je onder water zwemmen zonder je neus dicht te knijpen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.3K
fremar
5 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/516499/water-zwemmen-neus-open/

Antwoorden (2)

Onder water zwemmen doe je over het algemeen maar kort. Je zal dan je adem inhouden en alleen uitademen. Als je weer moet inademen, ga je naar boven om adem te halen. Je hoeft je neus dus niet dicht te houden, want er komt geen water in. Kortom: onder water gaan, (dóór)zwemmen en weer naar boven komen als je weer adem moet halen.
Antoni
5 jaar geleden
Zolang je je neus, met de neusgaten naar obder geticht houd, komt er geen water in. Als je wilt draaien onderwater, kan je tijdens het draaien lucht door neus uit blazen, dan komt er ook geen water in.