Waar kan je de verschillende soorten kaarten vinden (formaten)?

Het is voor geboortekaartjes, huwelijkskaartjes, verjaardagskaarten..
Zonder bedrukking

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Amadea
5 jaar geleden
Je zou ook vellen dik papier/dun karton A3 kunnen kopen en deze zelf in de gewenste formaten snijden of knippen.

Antwoorden (2)

Een hobbywinkel lijkt me de beste optie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Normaal kiest een drukwerkklant in overleg met de drukkerij (naast de layout van de bedrukking zelf) zowel het formaat als de dikte van het te bedrukken papier cq karton.
Welnu, ook indien het bedrijfsmatig bedrukken zelf niet nodig is, blijft het (voor wie hier al eens mee te maken heeft gehad) zeer praktisch om papier of karton in voorgesneden vorm te betrekken bij een drukkerij. Die zal voor dit soort werk geschikt materiaal al in voorraad hebben liggen en hoeft dan alleen op zijn grote snijmachine in een paar handelingen een stapel grote vellen nauwkeurig op de gewenste maten te snijden.
Zonodig kan het papier of karton dan ook in andere kleuren dan wit of roomwit besteld worden.
Bedrijfsmatig vouwen is bij een drukkerij ook mogelijk. Ik heb het dan over een echte drukkerij, d.w.z. iets meer dan een eencoudige copyshop. Die kan het bewerkt materiaal eventueel ook bij u thuisbezorgen. Adressen vindt u in de online Gouden Gids.

Als je “nabewerkingen” zoals snijden, lijmen, perforeren en vouwen in eigen beheer wilt doen, valt het vaak niet mee om dat mooi rechthoekig en in strak identieke afmetingen te doen.
Kleine moeite, groot gemak, en vakmanschap is meesterschap!
Toegevoegd op 23 mei 2018 06:52: bron