"Stel je voor" dat er geen oorlog is, en geen honger... dan zou de wereld bijelkaar komen (in vrede).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
‘Imagine’, een lied dat John Lennon in 1971 schrijft, is het meest succesvolle lied tijdens zijn solo carrière. In dit nummer probeert Lennon zich een ideale wereld voor te stellen: een wereld zonder grenzen, zonder oorlogen en verschillen in godsdiensten en nationaliteiten en een wereld waarin materieel bezit niet belangrijk is. In de decennia na het verschijnen van ‘Imagine’ wordt het nog dikwijls gezongen bij internationale gebeurtenissen of speciale gelegenheden.
John Lennon’s Imagine, geschreven ten tijde van de Vietnamoorlog, is misschien wel het meest ultieme nummer voor wereldvrede. Lennon vraagt de luisteraar zich een wereld voor te stellen zonder religieuze of politieke grenzen en waarin materieel bezit onbelangrijk is.
fremar
5 jaar geleden
Het betekent dat John Lennon hoopt dat op een dag de wereld één wordt!

De wereldhit IMAGINE betekent dat John Lennon ons voorstelt te denken aan een wereld zonder problemen op welk gebied dan ook. Een wereld zonder landen (oorlog) en zonder hemel (geloof) zonder bezittingen (rijkdom) zonder hebzucht of honger. Zo onwaarschijnlijk in feite dat hij anderen hem een dreamer , dromer , noemen. Hij spreekt aan het eind de wens uit dat al die andere dromers , ik ben niet de enige! , I'm not the only one! , zich zullen uitspreken en aansluiten - you'll join us - en dat de verschillen ooit wereldwijd wegvallen