In principe is geen enkel kippenras geschikt. Ze zorgen allemaal voor geluidsoverlast.
Als je dan toch graag kippen wilt houden, komt de krielkip Orpington als redelijk stil uit de bus.
Daarnaast zou je de Brahma-kriel of Wyandotte kunnen kiezen.

Voordat je kippen neemt moet je kijken in de Algemene Plaatselijke Verordening naar de regels hiervoor. Regelmatig zijn hanen verboden, maar mogen kippen in de stad. Zolang deze kippen geen overlast veroorzaken...
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Precies! Landelijker wonen in een dorp, verhuizen, is een optie.
Anders is een aanvraag voor de Rijdende Rechter niet overdreven. Het kost veel burenproblemen, je verhoogde woongenot verwacht door de kipjes, valt hierbij in het niet. .