Ik zoek baking soda om slijm mee te maken waar vind ik die???

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K
dudemeister
6 jaar geleden
- Jumbo Arm & Hammmer - ornaje kartonnen verpkaiing plm €1,50 - 2
- Indonesische toko

Antwoorden (1)

Gewoon in de supermarkt.
Kleine zakjes van Dr. Oetker op de bakafdeling of grotere doos Baking Soda op de glutenvrijafdeling.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hierbij nog een recept:

Benodigd
– doorzichtige Kidsknutsellijm (Action, € 0,73 voor flesje van 200 ml)
– lenzenvloeistof (Action, € 2,49)
– glitters (Action, glittercarrousel € 0,79)
– baksoda
– water

Meng in een kom 60 ml lijm met 60 ml water goed door elkaar. Stevige lepel gebruiken.
Voeg halve eetlepel baking soda toe.
Roeren roeren roeren roeren roeren.
Voeg scheutje lenzenvloeistof toe.
Roeren roeren roeren roeren roeren.
Luchtig kloppen.
Wanneer het slijm erg plakkerig blijft nog een klein scheutje lenzenvloeistof toevoegen.
Als het slijm lekker aan elkaar blijft zitten en niet aan je vingers blijft zitten kun je het uit de kom halen.
Kneden kneden kneden kneden kneden kneden.
Een holletje in het slijm maken en daar glitters aan toevoegen.
Kneden kneden kneden kneden kneden kneden.
En dan heb je na heel veel roeren en kneden plots prachtige heerlijke zachte flitsende fluffy glitterslijm.
Op onderstaand filmpje kun je het allemaal nog eens bekijken.
https://www.youtube.com/watch?v=RqWsh5QDnPo
SimonV