Hoe heten schroeven die aan een kant parkers zijn en aan de andere kant een schroefdraad voor moertjes?

Ik wil ze gebruiken om een glasplaat met nette moertje tegen een wand te schroeven.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Dat heet een stokschroef of stokeind.

Toegevoegd na 1 uur:
Afhankelijk van het materiaal van het wandje kun je kiezen voor een schroef met of zonder boorkopje. In een houten wand of een wand waar je eerst een plug in zet, gebruik je géén boorkopje. Een parker (zelftapschroef, dus schroef met boorkopje) gebruik je eigenlijk alleen in dunne metalen plaat, waar je dan eerst een gaatje in boort en vervolgens de schroef in draait. Als je een parker in een plug draait, draai je de plug kapot en dat gaat ten koste van de stevigheid.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Daar zit toch geen parker einde aan. @Inekez1
LeonardN
6 jaar geleden
De vrager stelt de vraag verkeerd. Het antwoord zal wel kloppen. Hele volksstammen noemen schroeven parkers en bedoelen dan gewoon normale schroeven en niet wat men zou moeten bedoelen schroeven met een boorkopje.
ronron1212
6 jaar geleden
http://www.tomacarparts.nl/werkplaats/bouten-en-moeren/schroeven-en-parkers.html
ronron1212
6 jaar geleden
Bolkopschroef
LeonardN
6 jaar geleden
Dat is geeneens een bolkopschroef dat is een bolkopbout. https://www.google.nl/search?q=bolkopbout&num=20&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCu4Lasd_YAhUBmrQKHfKRCbsQ_AUICigB&biw=1920&bih=1094 Dit is een bolkopschroef: https://www.google.nl/search?biw=1920&bih=1094&tbm=isch&sa=1&ei=z3VfWvK0BsOP0gWTuKaoCw&q=bolkopschroef&oq=bolkopschroef&gs_l=psy-ab.3..0l2j0i30k1j0i24k1l7.12903.15993.0.16488.13.13.0.0.0.0.139.750.12j1.13.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.13.723...0i67k1j0i10k1j0i5i30k1.0.yzns6o1rgoQ