Hoe herstel ik kunststof onderdelen met een witte waas erop?

Hallo,

Mijn doedelzak bestaat voornamelijk uit nep ivoor en een soort kunststof.

Op ongeveer de helft van de kunststof onderdelen zit een vreemde witte waas. Ik heb dit er geprobeerd af te halen maar met weinig succes. Het ziet er erg lelijk uit. Heb al autowas geprobeerd maar dit hiep niet. Ik zou graag de zwarte kleur terug willen maar de onderdelen mogen niet afgeven.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Reddie
6 jaar geleden
Die autowas vormt een laagje dat al het onderliggende goed conserveert.
Die witte waas krijg je er nu NOOIT meer van af.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb maar op 1 deel van de doedelzak autowas gebruikt, om het te proberen. Op de rest zit dus geen laagje was.

Het beste antwoord

Probeer het eens met Silvo( zilverpoets) of koperpoets , dat zijn zeer milde polijstmiddelen je moet wel geduld hebben, op een doekje en poetsen,wrijven maar, het kan een heel mooi resultaat opleveren. Te koop bij de supermarkt , kruidenier ,Blokker ,Marskramer ,Huishoudelijke artikelen zaken. Afspoelen met water en steeds opnieuw doen als het resultaat je nog niet bevalt. Daarna in een harde was zetten zoals bij de auto. Oh ja ,pas op met schuurpapier als je dat al wilt proberen, dat kan maar dan met zéér fijne waterproof schuurpapier nat schuren (water) iets van nummer 1400 of hoger. Bij te grof schuurpapier wordt het werk zeer dof en krassig. maar ik denk dat de bovenstaande polijstmiddelen genoeg zijn . Succes !
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn 2 oplossingen .
Als je het onderdeel niet in je mond stopt kun het inwrijven met kachelzwart of zwarte schoenpoets . Als dat niet helpt kun je de onderdelen ook met heel fijn schuurpapier schuren en daarna polijsten met polijstpasta of vim .
Maar het beste is het om het aan een doedelzakspeler te vragen / te kijken of er een doedelzak forum is .