Ik doe sinds kort mee aan handbal en moet dus nog een vest en shirt met rugnummer krijgen. Ik voreg me af of ik kon kiezen welke ik wil?

Ik wil graag nummer 15

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Hoe moeten wij nu weten wat de regels van jouw handbalvereniging zijn?

Antwoorden (1)

Meestal wordt dat bepaald door de coach. Uiteraard moeten alle nummers in en team uniek zijn. Dus als iemand al met nummer 15 speelt, wordt het lastig. Wel kun je ruilen met die persoon. En wat ook meespeelt is dat een team vaak een set van shirts heeft bijvoorbeeld de nummers 1 t/m 12. Een shirt erbij maken met het door jou gewenste nummer wordt dan kostbaar.
Uiteraard kun je altijd je voorkeur aan je coach doorgeven, misschien dat nummer 15 gaat lukken.
Belangrijkste is dat je met veel plezier gaat handballen en dan is je tugnummer toch niet zo belangrijk?