Waar vind ik een klein 12 V motortje ?

Ik wil mijn e-bike 'elektrisch' op het caravan-fietsenrek kunnen plaatsen en zoek hiervoor een klein elektromotortje; 12 V (op autoaccu), links en rechts draaiend, z.m. laag toerental en zelf remmend. {heb zelf nog wel een klein (worm) vertragingskastje liggen}. Waar zou zo'n motortje te koop zijn ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Ruiterwisser motor?
Maar of die sterk genoeg is...

Het beste antwoord

Bij de autosloper.
In een auto zitten vele motortjes.
Als je iets zoekt wat twee richtingen uit draait, is de motor van het ruitmechanisme een optie.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Edraket;
Bedankt voor je idee. Ik ga je voorstel zeker uitproberen, had zelf al wel een ruitenwissermotortje maar weet niet of dat twee richtingen uit kan draaien. Ben ook benieuwd of zo'n motortje sterk genoeg is (geldt voor beide motortjes): het moet ca. 25 kg, in ca 10 sec, ca 1 m. 'op kunnen tillen'. Zo'n 70 jaar geleden ooit geleerd: 75 kg in 1 sec. 1 meter optillen = 1 PK, maar of hier dan opgaat: 25 kg x 10 sec. x 1 m.. ofwel 1/3 x 1/10 x 1 m. = 1/30 PK lijkt me een leuk vraagje. M.v.g. NF.
Bordensteker
6 jaar geleden
Ehm ... een ruitenwissermotor draait in één richting. Er zit een kruk op de as die met een drijfstang een tweede kruk op heen en weer laat draaien, zodat de ruitenwisserarm steeds slagen op en neer maakt. Edraket heeft het dan ook over de motor van een elektrisch bedienbaar zijraam.