ik wil beitsverf op terpatinebasis over grondverf op waterbasis schilderen. kan dat?

Kwam er pas achter dat het op waterbasis was toe alle stoelen er al mee waren gedaan :-(

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Over grondverf kan dat meestal wel, probeer het uit op een plankje dat je nog hebt liggen. Zorg wel dat de grondverf volgens gebruiksaanwijzing gedroogd is.
Inekez1
6 jaar geleden
Op mijn pot grondverf-op-waterbasis staat dat het overschilderbaar is met alle soorten verf, ook op alkydbasis ('terpentinebasis'). Ik neem aan dat je verf bedoelt en geen beits. Beits is bedoeld om hout mee te schilderen zonder dat je daar überhaupt grondverf voor gebruikt zodat de beits ook in het hout kan trekken.

Antwoorden (1)

Nee dat kan echt niet, andersom gek genoeg wel