kan je een auto motor gebruiken als vliegtuig motor?

ik wil een vliegtuigje gaan bouwen maar kan er ook een auto motor in en dat hij kan vliegen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je zo'n heel licht gewicht vliegtuigje bedoelt, kun je de motor van een grasmaaier wel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gewicht van een auto motor is te hoog in verhouding met het vermogen. Een gewone motor setup gaat uit van normale zwaartekracht die altijd aanwezig is.Een vliegtuig dat lager dan 0G kan trekken of op de kop kan vliegen kan de motor uit laten vallen.

Het beste antwoord

Je voegt een plaatje toe van een turbinemotor en die is wezenlijk anders dan een automotor. Mag ik hem beantwoorden alsof je vroeg naar een propellervliegtuig?

In een propellervliegtuig zit een benzinemotor die de propeller rond laat draaien. In theorie en van afstand is dat hetzelfde als een automotor die de wielen laat draaien. In de praktijk draait een motor van een propellervliegtuig? het grootste deel van de tijd bijna op vol vermogen; een gewone automotor is daar niet voor gebouwd. Ook de koeling zal grondig moeten worden aangepast. Hetzelfde geldt voor de instelling van het lucht/brandstofmengsel.

Dus ja, in theorie kun je een automotor gebruiken voor een vliegtuig, als je daar het nodig aan aanpast. In de praktijk is het dermate complex dat je voor vele uitdagingen zult komen te staan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankjewel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt man het gaat mij helpen met het project