Wat heb ik nodig om te gaan vissen ?

Ik wil gaan beginnen met vissen, maar ik heb hier totaal geen verstand van... Ik weet bijv. niet welke hengel ik moet kopen, en wat er allemaal op deze hengel moet zitten, of hoe je hier iets op bevestigt. Voor zover ik heb gehoord en gezien lijkt mij het vissen op karper en roofvissen wel leuk.

Graag hoor ik bruikbare tips, van ervaren vissers !

Alvast bedankt !!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Als eerste vispas halen
Antoni
6 jaar geleden
Laat je voorlichten in een sportviswinkel of een hengelsportwinkel, zo raad ik je aan. De winkels bij jou in de buurt vind je heel eenvoudig via http://www.visplanner.nl. Je hebt overigens een visvergunning, een hengelvergunning of een vispas nodig. Kijk voor meer informatie eens op een website als https://www.rotterdam.nl/vrije-tijd/visvergunning.
Antoni
6 jaar geleden
Ook op een website als http://www.sportvisserijnederland.nl vind je veel handige informatie.
Inekez1
6 jaar geleden
Als je nog nooit hebt gevist en nog niet zeker weet of het stilzitten en geduld hebben wel wat voor je is: koop eerst eens voor een paar euro een complete kant-en-klaar hengel bij de Action. Weet je na een paar keer zeker dat je dit leuk genoeg vindt om te investeren in een goede hengel, ga dan naar een hengelsportwinkel voor advies. Voor serieus karpervissen heb je wel wat meer materiaal nodig dan alleen een goede hengel, een regenjack en een krukje. https://www.raven.nl/karpervissen/nl/page/318/
ronron1212
6 jaar geleden
Als beginnend visser ga je niet p karper vissen hiervoor heb je wel enige ervaring met vissen voor nodig. Begin eens met voorn en brasem. Is iets makkelijker en goedkoper om mee te beginnen.
Erna55
6 jaar geleden
Probeer het eerst uit .
Zoek iemand in je omgeving met wie je een paar keer mee kunt gaan vissen.

Antwoorden (1)

Een setje om op karper te vissen is niet zo duur . Wat heb je nodig ? Uiteraard een werphengel van ongeveer 3 meter lang ,een molen , een schepnet ,een klapstoeltje als je voor karper gaat . Voor roofvissen is dit niet nodig , daar je toch de walkant afstruint
met je hengel . Je kan trouwens de zelfde hengel voor zowel karper als Roofvis gebruiken . Dan nog lijntjes met dobber ,die kan je kant en klaar kopen , en een kunststof materieel bakje met compartimenten voor de tuigjes en loodjes,kunstaasjes, enz . Het beste vraag je eens aan een ervaren visser of je eens een namiddagje mee mag . Zo leer je het best hoe het moet en kan je hem ook om tips vragen.

Groeten , Tempete