waar kan ik doek voor een stoffilter / pluisfilter kopen?

Voor een hobbyproject heb ik een een fijnmazig filter nodig. In onze droger zit een stof of pluisfilter welke erg fijnmazig is. Dit soort filtergaas zou ik los willen kopen in grotere afmetingen. Zodat ik zelf een grote zeef als het ware kan maken. Alle tips zijn welkom. Als er andere ideeen zijn voor nog fijnmaziger filteren of juist iets grover filteren dan zijn deze altijd welkom. Ik wil namelijk een stappenfilter maken waarmee ik stapsgewijs steeds verder kan filteren.

Nogmaals hartelijk dank voor elke reactie!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik zit te denken aan horren gaas en misschien kaasdoek
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien een antiepollendoek/filter: https://www.allergieshop.nl/sprays-test-huisstofmijt-e-d/hooikoorts-en-neusallergie/aerofil-fijnstof-en-pollenfilter
Inekez1
7 jaar geleden
fleecedeken? Wil je lucht filteren of water/vloeistof?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
iedereen hartelijk dank voor de reactie! een fleecedeken klinkt wel als een goed idee. Zou dit vloeistof goed filteren? Ervaring?
Ik ben ook vooral opzoek naar grote oppervlaktes, een standaard filter is voor mij niet zo handig.
Ik zie er meer in dat ik het op een rol kan kopen en op maat kan knippen.
Een fleecedeken heeft een grote oppervlakte, dat spreek me wel aan. Misschien zijn er nog meer ideeën

Antwoorden (2)

Informeer eens bij handyman of soortgelijke winkels, filters voor afzuigkappen zijn misschien ook bruikbaar
anneliez
7 jaar geleden
fijn geweven vitrage?