2 verschillende data van de zelfde krant op de voorpagina en het middenblad hoe kan dat?

Ik heb een 20 jaar oude krant bewaard met 2 verschillende data . De datum op de voorpagina verschilt met de datum in het volgende blad .Vraag me af of dit interessant is voor een verzamelaar

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ook 20 jaar geleden was kranten maken mensenwerk en dus werden er wel eens fouten gemaakt. Blijkbaar is er in deze krant op de voorpagina een andere datumregel gezet dan in de rest van de krant.
Niets bijzonders dus en zeker geen collectors item.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Zou zomaar kunnen. Misschien kan de uitgever een verklaring geven
In 1997 werkten ze ook met computers.
Het kan verschillende oorzaken hebben.
Een drukker kan het ingesteld hebben op de datum van afdrukken en
de krant al voor middernacht heeft afgedrukt.
Dat is onwaarschijnlijk maar het kan zeker.

Voor een verzamelaar kan het interessant zijn.
Verzamelaars zijn mensen die allemaal een eigen mening en interesses hebben.