Wie begrijpt hoe deze truc werkt?http://www.goochelaar-illusionist-adrian.be/

De man toont online heel kort vier kaarten.Je kiest er ééntje uit.Daarna laat hij de kaart verdwijnen die jij gekozen hebt.Hij kan dat niet weten.En toch heeft hij het elke keer goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo werkt de hyperlink beter:
www.goochelaar-illusionist-adrian.be
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo werkt hij nog beter:
www.goochelaar-illusionist-adrian.be/pages/goocheltruc.html

Het beste antwoord

Er is geen een kaart hetzelfde :
de ruiten koning is harten koning geworden, de klaveren koning is schoppen koning geworden en de ruiten of klaveren boer is bv harten of schoppen boer geworden. Jouw gekozen kaart is er dus nooit bij, maar het lijkt alsof alleen jouw kaart weg is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een truc, alle 4 kaarten die er lagen zijn verdwenen, bijvoorbeeld lagen er eerst 4 boeren, dan liggen er nu 3 vrouwen

Toegevoegd na 2 minuten:
Doe je dat in een minder opvallende samenstelling (ruitenkoning, schoppenvrouw, hartenboer en klaveraas) en leg je dan bijvoorbeeld hartenkoning , klavervrouw en schoppenboer neer, dan valt het in eerste instantie niet meer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo n zelfde gaat er rond per email. Ik trapte er toch in. Je moest strak naar de grote , soort Tovenaar kijken en dan zou jouw kaart verdwijnen. Nou, wonderbaarlijk. Totdat iemand heel nuchter tegen me zei: Ineke, het zijn 6 verschillende kaarten. Waarmee, wie was het ook weer?, gelijk kreeg en krijgt: De wereld wil bedrogen zijn. Ik wilde gewoon dat er een truc zou zijn, een soort wonder, zelfs ik.
Even opzoeken wie het zei. Het was Petronius, een Romeinse satyricus uit de tweede eeuw.
De truc is: In het begin zijn er vier kaarten:
Koning: klaver en ruiten
Boer: harten en schoppen

De laatste drie heb je nog nooit gezien, want die zijn:
Ruiten boer en harten en schoppen koning.
Hij doet het dus altijd.