wat doet het meeste pijn paintball of airsoft?

Hey,

Ik vroeg mij af wat het meeste pijn doet/ de hardste inpact heeft.
Aangenomen dat zowel bij paintball als bij airsoft je de gemiddeld fps neemt.
bij paintbal iets lager dan 300 bij airsoft +-350 toch? (en natuurlijk dezelfde afstand ook)
mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paintbal. ik heb me een keer door beide vrijwillig op mn rug laten schiet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en en toen was paintball veel pijnlijker dan airsoft terwijl die paintball van een langere afstand geschoten werd als de airsoft

Het beste antwoord

Ik heb toevallig vorige week gepaintballt, en daar hadden we het ook nog toevallig over airsoft!
Die jongen van de paintball zei dat ze voor airsoft genoeg hadden aan een veiligheidsbril, terwijl je voor paintball een heel masker opmoet!
Hieruit kan ik dus concluderen dat paintball harder aankomt.
Er bestaat ook nog een soort kinder paintball, maar dat komt natuurlijk minder hard aan! Die balletjes zijn ook kleiner en zachter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sorry maar hier klopt niks van. Bij paintbal worden er grotere ballen gebruikt dan bij airsoft waardoor de impact zich verdeeld over je lichaam (punt waar je wordt geraakt.) Bij airsoft is het aantal fps veel hoger. De reden dat er bij airsoft geen masker verplicht is weet ik ook niet precies, maar bij paintbal is het als het goed is zodat al het verf niet in je mond komt.

Andere antwoorden (1)

Je kan hier eigenlijk geen antwoord opgeven.
Paintball doet pijn, maar airsoft boven de 5 joule doet nog veel meer pijn.
De airsoft in Duitsland <0,5 joule en dus doen véél minder pijn dan Paintball