Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel bollen heb ik nodig voor een poncho te breien?

Ik wil heel graag zelf een poncho breien. Ik heb al vele sjaals en mutsen gebreid, maar nu zou ik graag eens een poncho breien. Maar wat ik me afvraag, weet iemand hoeveel bollen/gram wol ik moet aankopen? En weet iemand een leuke site waar ik uitleg over een poncho te breien vind? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Amadea
10 jaar geleden
Hangt van de maat en het formaat van de poncho af.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In de link vind je heel veel patronen van poncho's . Zoals je ziet zijn ze heel verschillend, van dik of dun garen, groot en klein, luchtig of dicht gebreid.
Je kunt dus niet zomaar zeggen hoeveel bollen je nodig hebt, maar dat staat bij elk patroon wel aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier vind je een heel stel patronen om een poncho te maken: http://www.hobbydoos.nl/breien/poncho.asp
Voor een kleine damesmaat van een gemiddelde poncho heb je 7 bollen garen van 50 gram (met een lengte van zo'n 140 meter wol) nodig. Voor een grotere maat minstens 8 bollen.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding