Het aantal gemaakte kaarten bepaald de waarde als er veel van zijn kun je ze makkelijk krijgen of kopen als er maar weinig van zijn dan zijn ze zeldzaam en dus duurder.

Toegevoegd na 50 minuten:
De rage van de Pokémon-kaarten mag dan wel sterk afgenomen zijn in België en Nederland, op andere plaatsen in de wereld wordt er nog stevig geruild en fervente verzamelaars zullen er altijd zijn. Die willen natuurlijk de zeldzaamste kaarten in hun collectie hebben, en daar wordt soms ook heel wat geld voor neergelegd. Of een kaart ook zo zeldzaam kan zijn om 100.000 dollar, oftewel 75.500 euro, op te leveren, dat valt misschien te betwijfelen, maar dat is alleszins wel het bedrag dat een zekere Scott Prate via eBay vraagt voor de zeldzame Pikachu Illustrator-kaart.

Van de kaart in kwestie bestaan wereldwijd maar zes exemplaren en ze werden uitgedeeld aan de winnaars van een Japanse wedstrijd in 1997. Eén exemplaar is in handen van de Officiële Pokémon Trading Card Game Blog, dus eigenlijk zijn er maar vijf effectief in omloop. Een exemplaar van de kaart is vroeger al eens verkocht geraakt voor 20.000 dollar, maar nu hoopt Prate op minstens 50.000 dollar en als het kan dus zelfs 100.000 dollar. Of iemand dat bedrag ervoor over heeft, dat valt nog af te wachten.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord hoor, maar niet de aantal gemaakt, maar aantal in omloop, bepaald waarde. Wat er niet meer is kan ook niet verkocht worden. :)