Waarom kan je niet fietsen op een loopband?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een loopband?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loopbanden zie je veel op sportscholen.
Het is, zoals de naam al aangeeft, een brede band die automatisch rond draait, waar je dan op kunt hardlopen op één plaats :)

Het beste antwoord

Ehm, het kan wel: http://www.youtube.com/watch?v=UmOO3piCxls

Toegevoegd na 4 minuten:
Je zou denken dat je niet in evenwicht kan blijven, omdat de fiets zelf niet beweegt; alleen de wielen draaien immers. Het zou net zo moeilijk moeten zijn om op de fiets te blijven zitten als op een stilstaande fiets.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dat, en het feit dat een loopband op jogtempo draait maakt het niet fijner fietsen.

Ik denk trouwens ook dat fabrikanten van de loopband niet blij zijn als je erop fietst Enerzijds omdat de gewichtsverdeling heel anders is dan wanneer je rent, anderzijds, omdat als je het tempo niet bijhoudt, of van de band fietst je heel lelijke smakken kunt maken.

Gevalletje: think carefully before you try this at home.

Toegevoegd na 19 minuten:
Nog een laatste toevoeging... Je hebt natuurlijk wel wrijving tijdens het fietsen op een loopband en je kunt bijsturen. Dat maakt het iets makkelijker om overeind te blijven dan wanneer de fiets echt stilstaat. Alleen de voorwaartse snelheid die normaal fietsen nog veel simpeler maakt, is afwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kan wel e hebt speciale fietsbinnentrainers en die werken met een loopband
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zal niet kunnen fietsen op een loopband, als je over één of beide attributen niet tot je beschikking hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je fiets staat eigenlijk stil, dus je valt om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht ik ook, maar is het zo? Je voorwiel draait wel, dus je kan ook bijsturen om je zwaartepunt te verplaatsen en zo in evenwicht te blijven. Als je écht stilstaat kan dat niet, en val je inderdaad om. Geen -, natuurlijk. Het idee is waardevol zat - om over na te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk maar ff naar het filmpje van het eerste antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , indrukwekkend, wel zie ik dat de persoon zelf met een kabeltje van boven vast zit.
je hebt home trainers, dat komt op hetzelfde neer als fietsen op een loopband.
maar een loopband is te kort om te fietsen, en je hebt op de loopband geen goede evenwicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het dan een fietsband word