Wat is handiger, tekenen met een potloot en papier of op een tekentablet als je last hebt van slechte fijne motoriek?

En waarom is het handiger?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Met potlood heb je direct contact met het blad en zie je te voorschijn komen wat je tekent en kan je fijner werken. Dat is toch wel anders met een tekentablet.
Dus wat mij betreft met een gewoon potlood
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Extra tip, ga niet zomaar tekenen, want dan zal je er niet vel plezier aan hebben. Ga eens op het internet en zoek eerst op youtube naar hoe je zaken moet tekenen. Je gaat er van versteld staan hoe eenvoudig sommige dingen te tekenen zijn terwijl ze er aartsmoeilijk uitzien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef geen geld uit nu voor boeken, het internet is een onuitputtelijke van info, Typ eens Drawing a mouth en morgen kan je al een mond tekenen dat je van uw eigen verbaasd zal zijn, zo kan je dat met ieder onderwerp doen, Hou me op de hoogte hoe het vorderd
Zeker met potlood,en papier, en niet te vergeten een gum om eventuele veranderingen aan te brengen, het voordeel van potlood is dat je de lijndikte en struktuuroolr de ruk op de punt kunt beinvloeden. Gebruik een potlood in de hardheid B (black) of eventueel nog een HB (Hard-Black) dat geeft het beste resultaat ook met gummen is dat het fijnste.
Bij een goed tekentablet kun je ook met de druk van de stift de lijndikte beinvloeden,en veranderingen aanbrengen is ook geen probleem, Toch is tekenen op papier de betere keuze, eventueel kun je later de tekening met pen overtrekken en/ of inscannenen dan bewerken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ kim blij dat je het probeert ,denk eraan als je tekent en jij vind het mooi dan is het goed,