Is er een regel over hoe lang het draad moet zijn voor het maken van een dromenvanger?

Ik wil een dromenvanger maken maar weet niet hoe lang het draad moet zijn dat je om de ring wikkelt en ik weet niet hoe lang het draad moet zijn dat je gebruikt voor het web. Is daar een regel voor? Bijvoorbeeld: voor het draad dat je om de ring wikkelt heb je 5 keer de diameter van de ring nodig en voor het draad dat je gebruikt voor het web heb je 10 keer de diameter van de ring nodig. (Of zoiets). Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8 x diameter ring
10 voor web
http://www.wikihow.com/Make-a-Dreamcatcher
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Antwoorden (1)

ten eerste ligt het eraan hoe groot je ring is en wat voor touw/koord je gebruikt.
ten tweede is er geen echte regel voor. dromenvangers worden traditioneel allemaal met de hand gemaakt en er horen er geen twee hetzelfde te zijn.
je neemt bijvoorbeeld een groot stuk touw en dat wikkel je strak om de ring heen.
maar je zou ook een kruising effect kunnen maken. in een dromenvanger moet je veel fantasie stoppen en creatief zijn. en niet zoveel bezig zijn met het boekje.