Is er een methode om de Rubiks cube op te lossen?

Dat de kleur van het middelste vlak bepaalt welke kleur het vlak is, is bekend..
Maar is er een methode om de Rubik's cube op te lossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

OK, je hebt een Rubik's kubus. Je hebt waarschijnlijk al geprobeerd om er aan te draaien, je hebt plezier gehad, en nu denk je: "nu ga ik die puzzel eens echt oplossen". Geen probleem, toch? Juist... Tot ziens over 50 jaar. Een Rubik's kubus oplossen kan een lastig karwei zijn. Je draait om één kant van de kubus op te lossen, en de andere kant raakt door de war. Maar, hier is de oplossing! Ik denk dat dit de eenvoudigste oplossing is die je op het internet kan vinden. Hoofdzakelijk kan de kubus laag voor laag worden opgelost met slechts 4 algoritmes. Een algoritme is een serie slagen van één van de zes gekleurde kanten. Heb je de vier algoritmes eenmaal uit het hoofd geleerd, en je weet de situaties waarin je ze moet gebruiken, dan kan je de kubus in 1 minuut oplossen. Dit is geen grap! (je moet natuurlijk wel veel oefenen en je hebt er een soepele kubus voor nodig). De algoritmes leren is het moeilijkste deel, en ik raad je aan ze één voor één te leren, en ze apart te oefenen, en veel! Verder, probeer ook het spiegelbeeld van de algoritmes te leren: als je de rechterkant kent, probeer dan hetzelfde aan de linkerkant. Als je ze aan de voorkant hebt geleerd, probeer het dan eens aan de achterkant. Als je in je hoofd kan voorstellen welke blokjes draaien zal je snel leren wat er precies gebeurt. Hoewel er een heleboel algoritmes mogelijk zijn heb ik de meest eenvoudige en meest symmetrische gekozen, zodat ze makkelijk te leren zijn. Het langste algoritme is 10 slagen, en zelfs die bestaat uit een aantal eenvoudige herhalingen, dus gewoon een paar keer hetzelfde doen.

Bronnen:
http://thearufam.brinkster.net/cube/yy/ind...

Ja er zijn vele mensen die zo'n kubus op kunnen lossen, sommige zelfs binnen een seconde of 10. Toegevoegd na 1 minuut: En met wat hulp kan iedereen dat leren, zie b.v onderstaande link. http://www.rubikvoordummies.nl.nu/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100