is een stafford een gezinshond?

mijn broertje wilt zo'n hond aanschaffen maar wij hebben een dochter van bijna een jaar en wil dat zo'n hond agressief is tegenover mijn dochter of andere (kleine) kinderen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Ligt vooral aan de opvoeding hoor
Ivana
11 jaar geleden
.....en aan de oplettendheid van de moeder/verantwoordelijke van het kindje. Zelfs een goed opgevoede hond die nooit 'grijpt', mag je niet met een kind onder de 8 jaar alleen laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus jij wilt dat ie agressief is hmm oke :S
paulus811
11 jaar geleden
Jahaha, typische wens! Ik las het ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha sorry spelfoutje ik wil dat natuurlijk niet dat ie agressief is sorry
paulus811
11 jaar geleden
Haha glitters, dat snappen we natuurlijk ;-) Maar het staat wel grappig...

Antwoorden (2)

Staffords zijn, als ik zo de reacties van bezitters hoor, erg lieve honden. Maar een kindje van bijna één jaar kruipt nog en wordt als zodanig door een hond altijd als een pup gezien.
Wat voor hond je ook hebt, een kruipend kind (eigenlijk geldt dat tot een leeftijd van 8 jaar) wordt door een hond gezien als pup en mag dus met de bek worden gecorrigeerd.
Dat is het dier niet aan te rekenen. Je zult dus constant moeten oppassen of hond en kind gescheiden blijven. Als de baby aan de oortjes of de staart van het beest trekt, heeft de hond (in hondenopzicht) het recht om het kind te corrigeren. Daar ontstaan dus de problemen.
Omdat een Stafford een hond is die vasthoudt wat hij vastheeft, kan je grote problemen verwachten, zelfs als het een zachtaardige en liefdevolle hond zou zijn.

Ik zou in jullie geval kiezen voor een zachtaardige hond, of de hond altijd in een andere ruimte houden. Het zou verschrikkelijk zijn als je moest zeggen "ik was gewaarschuwd".
Is dit de eerste hond van je broer? Dan zal hij zich dus heel goed moeten voorbereiden op opvoeding en rangorde(problemen). Niet zomaar aan een hond beginnen en bovendien zorgen dat de pup die jullie aanschaffen ook bij de fokker al gedeeltelijk is gesocialiseerd.
11 jaar geleden
Een staffordshire bullterrier staat bekend als kindvriendelijk maar het is vooral een hond die goed moet worden opgevoed. Ook mag het geen doorgefokt exemplaar van een broodfokker zijn maar neem een goede hond met stamboom van een rasvereniging.

Dus als je je broer vertrouwt in de opvoeding is een Staff geen slechte keuze maar als je broer een beginner is, niet naar een hondencursus gaat dan zou ik er maar voor zorgen dat je kindje nooit te dicht bij die hond komt. Een kind alleen laten kan met geen ENKELE hond, wat voor opvoeding dan ook. Verder: houd je kindje altijd op schoot met een hond in de buurt, laat je kindje NOOIT kleiner zijn dan de hond en laat je kindje nooit spelen met de hond, hoe lief ze elkaar ook vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
"De Staffordshire Bull Terriër is karaktervol, een persoonlijkheid, maar toch gehoorzaam! Een familiehond, aanhankelijk en uiterst tolerant en lief voor kinderen, gehecht aan baas en/of bazin."