Wat is een leuke en goedkope hobby die je thuis kunt beoefenen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Schrijven en/of dichten. Alleen pen en papier nodig. Borduren. Een lap volborduren duurt eeuwig, dus naar verhouding goedkoop, want je hoeft niet zo gauw weer nieuw materiaal aan te schaffen. Filosoferen. Heb je alleen je eigen hoofd voor nodig. Lezen. En dan boeken lenen uit de bieb. Componeren. Pen en papier is voldoende (en talent). Legpuzzels maken Dansen. (moet je wel de ruimte hebben). Yoga. Breien. Vragen stellen en beantwoorden op Goeie Vraag. Papier-macheën met oude kranten.

Tekenen en puzzelen en hardlopen; je kunt eigenlijk alles tot je hobby maken en thuis beoefenen.

Het zou flauw zijn uitslapen te zeggen, dus mijn volgende hobby het bouwen van model raketten, na een week of wat knutsselen de lancering kosten ergens rond de acht euro.

Voor mij lezen, abbonnement bij de bieb is niet zo duur, ook de boekenkasten van familie en vrienden struin ik regelmatig af.

GVen ;-) Natuurlijk is het heel lastig om te zeggen wat leuk is voor jou. Ik ken jou niet en heb geen idee van je interesses. Lezen en tv kijken zijn redelijk goedkoop. Boeken dan wel uit de bibliotheek halen en niet kopen, want anders gaat het ook in de papieren lopen. Verder kun je natuurlijk internetten, muziek luisteren etc. Allemaal in mijn ogen leuke hobby's, maar dat blijft een kwestie van smaak. Ik heb zelf trouwens een heel goedkope hobby: slapen. Kost niks, je hoeft er de deur niet voor uit. Echter wel weinig contact met mede-hobbyisten. (schrijft je dat zo???)

Lezen, tekenen, quilten, puzzelen of misschien wel scrappen?

Lezen op GoeieVraag. Een spelletje spelen op je computer. Gedichten schrijven. Puzzelen Tekenen Figuurzagen

Boeken lezen.

wiien als je die misschien hebt en zie de andere antwoorden daarbij spelletjes spelen als je met meer bent de gewone bordspellen zoals colonisten van catan of quiz kampioen en party en co zijn erg leuk en ook alle andere spelletjes zijn ook altijd erg leuk vind ik, maar ja de aanschaf ervan is soms wel prijzig ligt aan het spelletje er zijn gelukkig ook goedkopere.

Als je een partner hebt............ En daarna uitslapen.

Denksport, Da's leuk en hoeft weinig te kosten.....

Handwerken natuurlijk ! Ik zou mezelf niet zijn als ik iets anders zou aanraden. Goedkoop, neemt weinig ruimte in beslag (bij een normaal mens dan, bij mij is het zo ongeveer een hele kamer), leuke eindproducten waar je ook niet iets mee kan en vaak mensen blij mee kan maken. en sinds het Internet nooit meer een tekort aan leuke ideeën of patronen. Wat je het best ligt moet je even uitproberen (kost een drol), maar als je de smaak te pakken hebt, kun je niet meer stilzitten zonder. Persoonlijk ben ik primair blijven hangen bij het haken, maar breien vind ik ook nog steeds leuk. Borduren is niet echt mijn ding, maar ik heb wel jarenlang wenskaarten geborduurd (op papier dus, ook heel leuk). En er zijn natuurlijk legio andere creatieve hobbies die niet veel geld en ruimte hoeven te kosten en die je eenvoudig kunt uitproberen. Laat je anders eens insprireren in een handwerkwinkel / winkel met crea-spullen. Misschien is kralen /. sierraden maken iets voor je, of knuffels maken, of tapijten knopen, of schilderen, of kleien, of of of........ Pfff, wat hebben we eigenlijk maar weinig vrije tijd op een dag !

Ik maak vogelhuisjes. Met een beetje fantasie, afvalhout en restjes verf maak ik de leukste dingen en daar beleef ik heel veel plezier aan.

Een of andere verzameling aanleggen. Kan zowel met als zonder computer. Als kind spaarde ik sigarettenverpakkingen, suikerzakjes, sigarenbandjes, postzegels. Iemand hier spaart kattenfoto's die hij uit de krant haalt. Ikzelf verzamel op YouTube volksmuziek en maak er afspeellijsten van. Kost je niks. Mijn andere hobby is talen leren. Je moet natuurlijk wel een boek aanschaffen maar verder kost het dus niets.

zijn zoveel dingen die je kan doen. Zelf heb ik een 2e hands gitaar gekregen en hoefde alleen nieuwe snaren te kopen 7 euro. Dus ben nu bezig met accoorden aan het leren om zo gitaar te leren spelen. Muziek mixen maken, kaart leggen, saduko puzzels, bankhangen of extra uurtje in bed. lekker koken, online gamen met mede en tegenstanders of alleen. ik weet niet waar jouw interesses liggen, maar er zijn zoveel dingen die je zou kunnen proberen. Vindt je het niks, dan zoek je wat anders. Je vindt jouw goedkope hobby dan wel. Toegevoegd na 3 minuten: maar kan ook naar buiten gaan, wandelen, fietsen, hardlopen, vliegtuig spotten, vogels spotten, noem maar op. zoveel dat je kan doen, voor niks! Toegevoegd na 5 minuten: oeps, zag nou pas dat je THUIS jouw hobby wilde beoefenen. sorry voor mijn vorige aanvulling...

Surfen op www

Glasgraveren...een echte aanrader! De aanschaf van een graveermachine ligt tussen de 50 en 60 euro inclusief wat diamantstifjes,maar dan kun je voor iedere gelegenheid een glas met een gegraveerde naam erin kado geven...de letters kun je uit een tijdschrift knippen en deze schuif je in het glas wat je wilt graveren...oefen eerst op glas wat je bij de kringloop koopt bijvoorbeeld...

Zijdeschilderen. Beginnen met voorgedrukte motieven en dan eigen ontwerpen. Heerlijk om te doen en zeer inspirerend.

Internet vind ik dan zo'n goede uitvinding. Ik probeer altijd over de onderwerpen die mij interesseren (bij mij vooral dingen over mij studie) meer te weten te komen. En op neurocampus.nl (hersengymnastiek) speel ik ook aardig wat om mijn denkvermogen op peil te houden. Zowel nuttig, als leuk:)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100