Ik heb een vraag, stel ik koop deze airsoft geweren, is dat dan illegaal? Er zit wel een oranje dop op de voorkant. Kan iemand mij helpen?

http://www.evike.com/product_info.php?cPath=21_47&products_id=34031

Dat is de link die ik bedoel. En het komt ook uit Amerika (?) geloof ik.

Is het illegaal als ik dat geweer online koop en laat versturen naar mijn huis? Het is een airsoft maar er zit wel een oranje dop op.

Wie kan mij hierop antwoord geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ligt eraan hoe echt het lijkt, zie link

http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?730
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij lijkt wel een beetje echt maar er zit een oranje dop op en het is een airsoft is dat dan verboden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, airsoft is niet legaal in Nederland! http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Airsoft#section_4
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij ziet er redelijk echt uit dus naar mijn menig verboden.
en die oranje dop is een oranje ring.
Jup, deze airsoft geweren zijn illegaal. Wanneer het op een echt wapen lijkt, is het illegaal. Luchtbuksen (knikbuksen) kunnen wel legaal zijn.

Overigens kan je hem laten bezorgen bij jou thuis, maar je hebt kans dat de douane het inneemt. Het in bezit hebben van zo'n ding is illegaal, het naar jouw huis laten sturen is in principe ook illegaal, maar het kan niet bewezen worden dat jij het besteld hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké bedankt voor je antwoord, ik was alleen nieuwsgierig omdat ik zit tegen kwam op internet, ik ben zeker niet van plan er een te kopen! Bedankt voor je antwoord.