Hoe lang kan ik maden voor het vissen in de koeling bewaren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongeveer een week
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb nu al 6 weken een bakje maden in de koelkast (met gesloten dekseltje en in een plastic zakje voor de zekerheid) en ze leven nog steeds en zijn niet verpopt. Gewoon zoals ik ze gekocht heb dus. Ongespoeld en in hetzelfde afgesloten plastic bakje. Hoe mensen maden in een week dood of verpopt krijgen is mij dus een raadsel...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Na nu 8.5 week in de koelkast nog steeds levende maden, niet verpopt. Mijn antwoord zou dus nu 'Minstens twee maanden op 4 graden Celsius' zijn.

Het beste antwoord

Is een beetje afhankelijk hoe oud de maden zelf zijn.
Meestal zitten er jonge ( kleine) en oudere (grote) maden bij elkaar.
Doordat er geen eten meer is voor ze en erg koud, zullen ze proberen te gaan verpoppen om te overleven.
Iedere dag ik de koeling, zullen er een deel gaan verpoppen.
Na 1 week is een groot gedeelte verpopt, maar met een klein deel kan je nog steeds mee vissen.
De poppen worden vaak gebruikt om te mengen met lokvoer.
Heb je redelijk kleine ( jonge) maden, dan zal er na een week nog maar een klein deel zijn verpopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (2)

Goed behandelde maden zijn van enkele dagen tot wel een week te bewaren.
Hoe je ze goed behandelt is te lezen op de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 tot 4 weken ongeveer. Hangt er veel vanaf "hoe" je ze in de koeling hebt liggen. In een zakje zoals je ze koopt, houden ze het niet zo lang uit als in een open bak met voldoende, en de juiste voeding ;)