Welke boetes als je op een minibike rijd?

een klein vraagje,

als je wordt gepakt op een minibike die geen kenteken heeft op de openbare weg, wat staat je dan allemaal te wachten?

Ja ik weet het dat je niet verzekerd bent en je rijd dan iemand aan ,dan kun je je hele leven betalen,

Maar mag je dan je rijbewijs nog wel halen? ( voor brommer, auto, en meter ) als je nog geen 16 of 18 bent?

En krijg je dan een strafblad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt geen strafblad, en kunt gewoon rijlessen gaan nemen, al zal dat misschien veranderen als je ernstige overtredingen begaat, of iemand ernstige schade berokkent.

Het beste antwoord

Ligt eraan waar de agent voor kiest. Hij kan je enkel een waarschuwing geven, en mocht je geluk hebben alleen je minibike in beslag nemen. Maar hij kan je ook nog bekeuren voor het rijden op een voertuig dat niet is goedgekeurd voor op de openbare weg, en dat je geen verzekering hebt. Je rijbewijs kun je hierna nog gewoon halen, en je hebt ook geen strafblad. Hou ongeveer rekening met een boete van ca. €400,-

tip: Mocht je gaan rijden op de openbare weg, doe het op een industrieterrein en draag een helm. Dan ziet de politie dat je ''veilig(er)'' bezig bent, en word je vaak gematst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Inbeslagname van de minibike. Je krijgt een bekeuring voor het onverzekerd rijden. Misschien zelfs een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs/certificaat. En nee, je gaat niet bij de 1e keer gelijk al een verbod krijgen om af te rijden. En je krijgt ook geen strafblad. Ik ga er dan vanuit dat je alleen erop rijdt en wordt gepakt. Als je een dodelijk ongeluk veroorzaakt is het een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kan, ik weet het ook niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankje!