Waar kan ik goedkoop kleine stukjes wol halen?

Ik ben iets aan het knutselen en heb veel verschillende kleuren draad nodig. Bollen wol van 500 meter vind ik iets te veel van het goede, aan een meter of 10 per kleur heb ik zat.

In hobbywinkels hebben ze wel van die kleine strengen voor borduren en zo, maar die kosten een paar euro per stuk.

Zijn er winkels (fysiek of online) die een 'proefpakket' met wol verkopen? Dus 50 kleuren van elk 10 meter voor een paar euro?

Ik ken niemand met een wolvoorraad, anders had ik daar wel wat van overgekocht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Sorry, ik weet niets van kleine stukjes wol, maar bij de Wibra en de Zeeman is wol heeeel erg goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
't Is alleen geen wol maar acryl wat ze daar verkopen.
Wol bij de Wibra of de Zeeman is heel goedkoop. Echter je moet dan natuurlijk wel een hele bol kopen ( maar een bolletje is dan 1 euro )
Wellicht kan je van alle kleuren een bolletje kopen, een eenmalige investering maar heb je altijd wol als je gaat knutselen.

Anders kan je restjes opkopen. Op marktplaats zie ik nog weleens wat staan, of je hangt een briefje op in de supermarkt. Brei-dames hebben regelmatig van een kleur een restje over die ze in een tas bewaren.

Je kan ( als je echt veel moeite doet ), ook even langs de plaatselijke damesclub ( bij mij zit er 1 wekelijks in het dorpshuis te breien ), daar maken ze je ongetwijfeld blij met wat restjes. Of ga langs bij het verzorgingshuis, ook daar breien ze regelmatig met elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. De wol vind ik inderdaad niet te duur bij die winkels, maar ik heb geen plek voor 50 verschillende kleuren. Daarbij is de keuze ook niet enorm groot daar. Ik zag eens kijken of er in de buurt van mijn dorp ergens een breiclub is waar ik langs kan gaan ja, lijkt me effectiever dan de supermarkt. Het proberen waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
succes!
Bij mij thuis!Of anders kun je misschien een advertentie ophangen bij een supermarkt, er zijn vast zat mensen die wat over hebben.
Of een briefje voor gezocht/gevonden in de Libelle sturen.. Of een ander vrouwentijdschrift. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat gaat je niet lukken.
Het is inderdaad Of hele bollen Voor breien en haken, OF hele korte stukjes voor smyrnaknopen, OF dunne garens voor borduren. En uiteraard kost dat knippen en in kleine hoeveelheden verpakken bergen extra geld.
Stalen van wol zijn wel te krijgen, maar dan betreft het ook altijd kleine stukjes op / tussen kaarten gelijmd, en daar heb je ook niks aan.

Ik weet niet hoeveel kleuren je moet hebben, maar ik heb hier ongeveer 24 kratten vol met wol in alle kleuren en soorten, dus PB me maar even, dan kunnen we wel wat regelen denk ik.

Toegevoegd na 4 minuten:
(Je woont net effe te ver weg om te kunnen halen / brengen, (regio Biesbosch meen ik ?) maar in een platte envelop gaat een heeeeleboel wol. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeeman, action, hema.