Ik knutsel graag maar weet niet wat te knutselen?

Ik ben 14 en knutsel erg graag!!! Maar als ik iets knutsel is dat meestal nutteloos en ik kan nergens echt nuttige knutselideeën vinden. Soms vind ik er wel voor kleine kinderen maar voor mijn leeftijd bijna niet. Liefst ook iets zonder of zeer weinig kosten, of het iets is dat je binnen of buiten kunt gebruiken maakt niet uit.

Toegevoegd na 2 dagen:
Binnenkort verjaart mijn mama ook, heeft iemand een idee wat ik kan knutselen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hihi, ik knutsel zelf ook erg graag en zit al meteen vol ideeën voor je. Leuk om te bedenken, leuk om te doen, leuk om zelf van te genieten of leuk om cadeau te geven. In ieder geval niet voor de prullenbak! Gratis tegeltjes halen bij een tegelzetter (liefst verschillende kleuren en eventueel motieven). Daar moet je wel even lief voor kijken, maar als je zegt dat je kapotte, beschadigde of enkelingen goed kunt gebruiken, zijn de meesten niet te beroerd om je dit te geven. Je kunt ook afspreken dat je af en toe langsfietst om te zien of ze wat hebben liggen. (Misschien leggen ze de geschikte tegeltjes wel voor je apart, maar dan kun je wel héél lief kijken...) ;-) Dan kun je met een tang en hamer (uit papa's gereedschapskist) aan de slag om mooie stukjes van de tegels te maken. Met een beetje tegellijm en een plankje hout kun je de mooiste mozaïekcreaties maken. (Wat dikkere mdf-plaat is ideaal, gratis op te halen uit de afvalbak van Gamma/Praxis e.d. wanneer je netjes vraagt of je mag zien of je mag kijken voor een geschikt reststukje.) Misschien heeft je vader zelfs nog een tegelsnijder liggen, waarvan hij wil uitleggen hoe je die kunt gebruiken. Moet je wel toevallig een handige papa hebben. De meeste mensen hebben die niet. :-P In dat geval kun je vierkante stukjes maken. Heb je een naaimachine thuis? Het is superleuk om zelf dingen te naaien. Van kussentjes (voor je kamer/zelfgemaakt cadeautje) tot tassen en etuis. Het is niet moeilijk, hoewel je wel eerst even zal moeten oefenen op lapjes, maar ook dàt is al een leuke bezigheid. ;-) Je moet wel eerst even leren hoe je de machine moet oprijgen, spoel en steeksoorten om moet gaan. Voor iemand die al langer graag knutselt een leuke uitdaging die je net zo duur of goedkoop kunt maken als je zelf wilt. Je zou ook kunnen gaan figuurzagen. Je kan geweldige ideeën op internet vinden voor mobiles, geboorteborden (of Abraham en Sarah) enzovoorts. Als je een beetje hebt geoefend kun je er met gemak je materiaalkosten mee terugverdienen! :-D Och, zo zijn er nog veel meer knutseldingen voor de meer gevorderde knutselaar, maar ik moet nu even knutselen in de keuken, want er zijn hongerige maagjes te vullen! :-) Ik ben benieuwd wat je met deze ideetjes kan of dat je wat 'simpeler' dingen wilt. ;-) Groetjes, DieDie

Bronnen:
Eigen vermogen!

maak een leuke tissuebox, of een brievenstandaard

Je zou kaarten kunnen maken Daarvoor kun je eerst bloemen en blaadjes gaan verzamelen en drogen en die dan gebruiken Een echte kaart is toch leuker dan een mailkaart. Verder schijnt breien weer helemaal in te zijn, kun je ook leuke en nuttige dingen mee maken

Kijk eens op deze website,daar is van alles te vinden: http://www.knutselidee.nl/index.html

Bronnen:
http://www.knutselidee.nl/index.html

Bij de Xenos kan je kraaltjes,hangertjes enz kopen om zelf armbandjes en oorbelletjes te maken(zie foto),kost niet veel,is heel leuk om te doen( ik doe het zelf ook) en je hebt iets leuks voor jezelf of om kado te geven. Je kan ook houten doosjes kopen( vanaf 0.49) om zelf te beschilderen en daar kan je die sieraden dan weer in doen. Is echt superleuk niet duur en je hebt er wat aan! Ze hebben ook goedkope schildersdoeken(vanaf 1.49) en verf. Veel suc6 en plezier!^^

Bekleed of versier een schoenendoos. Heb je een leuke opbergbox. Kan ook met kleinere doosjes. Die kan je gebruiken voor je sieraden e.d. Maak een koffiefilterzakjeshouder voor je moeder. Een verjaardagkalender. Maak een schoenenzak of een knikkerzak voor je kleine broertje.

kijk eens op de hyves van de action! daar staan ook heel veel leuke dingen op.. en de action is goedkoop! :D

misschien op jouw leeftijd leuk om iets ingewikkelders te gaan doen; sieraden maken, 3d kaarten maken, of misschien haken of breien? Je kan tegenwoordig hele hippe dingen maken, die ook nuttig zijn, en bij de zeeman heb je voor weinig wol en naalden ( kijk op zeeman link voor hele leuke mutsen )

Bronnen:
http://www.bijsuus.nl/hipbreien.htm
http://www.zeeman.com/Acties/Breigaren-201...

Veertien is een leuke leeftijd om het ' knutselen' naar een hoger plan te tillen (al blijft het gewoon knutselen) en te kijken of er een ' gevorderde' knutsel is die je leuk vindt, waar je je verder / serieuzer in wilt ontwikkelen (en betere spullen voor wilt aanschaffen). Denk daarbij aan de richting creatieve handwerken (naaien, breien, haken) waarmee je ontzettend makkelijk en goedkoop leuke gebruiksvoorwerpen en kadootjes kunt maken. Da's mijn persoonlijke favoriet, omdat dat toch weer de technieken zijn waar ik zelf met mijn 'creatieve drang' steeds weer op uitkom. Het matertiaal kost vrijwel niets, en als mensen weten dat je handwerkt, vliegen de spullen en materialen naar je toe. Of misschien ben je meer van het timmeren / figuurzagen, waar je ontzettend veel leuke kadootjes, speelgoed en -wederom- gebruiks- en siervoorwerpen mee kunt vervaardigen. Wel wat duurder dan eerstgenoemde, en je hebt er ook meer voor nodig. Waar je je ook helemaal in kunt uitleven vanwege de vele verschillende technieken (al ben ik er persoonlijk inmiddels op uitgekeken) is kaarten maken. Met wat eenvoudig basismateriaal, dat je later eventueel stap voor stap kunt uitbreiden, kun je de leukste kaarten maken, en die heeft iedereen, inclusief jezelf, altijd nodig. Soms heb je geluk en kun je wat kaarten verkopen, en betaalt je hobby zichzelf terug. Wil je echt een hele brede, allround (maar voor je het weet ook wel vrij kostbare) hobby, dan zou je je kunnen toeleggen op het vervaardigen en inrichten van poppenhuizen (of een deelgebied daarvan). Daar kun je echt met alle denkbare technieken schier eindeloos mee vooruit, en het resultaat is soms schitterend. Kijk dus wat je leuk vind (grof werk, priegelen, vaste hand, vrije expressie, pure fantasie, voorbeelden namaken, kado's met een persoonlijk tintje of maken of je eigen omgeving opleuken) en probeer gewoon wat dingen uit. Knutselen is beslist niet voor kinderen, en kan je hele leven een bevredigende hobby zijn. Er is alleen ZO veel op dit gebied te doen en te ontdekken, dat je al een leven nodig zou hebben om ALLES uit te proberen. Haal desnoods eens een (liefst oud, jaren 70 ofzo) boek met technieken, tips en ideeen voor handwerken en vrijetijd. Zit gegarandeerd iets tussen dat je aanspreekt.

Als je moeder binnenkort jarig is: heeft ze al een eigen verjaardagsslinger? Koop bij de Xenos een stoffen vlaggetjesslinger en bij de stofjeswinkel een aantal lapjes vilt. Knip daar de letters van haar naam uit en naai die op de vlaggetjes van de slinger (of plak ze met textiellijm). Wat momenteel ook helemaal een hype is, is cupcakes bakken en decoreren. Met recepten van internet, een cupcake-blik (Xenos) en ingredienten uit de supermarkt kom je een heel eind. Dat is eigenlijk eetbaar knutselen, en ook heel handig voor de verjaardag van je moeder.

maak anders een keertje wat je zelf heel leuk vind op een pooster

Misschien een leuk cadeautje voor je moeder: Boodschappenlijstkikker. (Zie link hieronder) Misschien vind je het een beetje kinderachtig, maar je kan er zelf vanalles van maken. Je print het plaatje gewoon 2x uit en dan kan je maar kijken wat je er van maakt. Je plakt ze beide aan een kant van de wasknijper en hangt hem aan de muur. Natuurlijk kan je hem ook voor andere dingen gebruiken als boodschappenlijstjes. Je zou bijvoorbeeld een groot bord kunnen maken met allemaal kikkers en/of andere dieren als een soort prikbord. (of allemaal losse kikkers of andere dieren) en je zou allerlei verschillende dieren kunnen maken. Je kan ze gebruiken voor foto's, kaarten, voor belangrijke dingen die je niet moet vergeten op te hangen, vanalles dus! Je kan op de kikkers (of andere vormen/dieren) glittertjes,lintjes,stickers,lovertjes noem maar op, plakken. ja kan er echt vanalles mee doen! Ik ben trouwens zelf ook 14 en ik heb super veel ideeen opgedaan door alle reacties op jou vraag. dus iedereen die antwoord heeft gegeven: bedankt! Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes. X

Bronnen:
http://www.knutselidee.nl/moeder/kikker.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100