heb last van mn enkel en voetbalseizoen is pas begonnen kan iemand zeggen hoe ik die pijn kan vermijden?

wil pijn tegenhouden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

goed goed echt goed, warmlopen/rekken. zelfs al sta je reserve op een amateurveldje, warmlopen alsof je een prof bent.

dont overdo it, ga niet over je grenzen heen, pijn is niets meer dan een waarschuwingssignaal van het lichaam.. je bent gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar een fysiotherapeut gaan. Niet gaan voetballen voordat je van hem advies hebt gekregen. Als je dat niet doet, heb je de kans dat je nooit meer kan voetballen, op jouw niveau.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heel vaak gebeurt in het begin van het seizoen, is dat spieren en gewrichten overbelast raken. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen wordt na een periode van rust ineens weer veel getraind. Die training bestaan dan vaak voornamelijk uit conditie opbouwen, veel loopwerk dus. Vaak zit er een slechte of geen opbouw in de belasting van je lichaam.
Het enige wat je hiertegen kunt doen is op je grenzen letten en af en toe rust nemen.

Maar uiteraard kan niemand hier uitsluitsel geven over jouw enkelproblemen, dat kan alleen de huisarts en eventueel een fysiotherapeut.