belly dance met mijn heupen kan ik heel goed, maar 1 ding kan ik niet , buikdansen je weet wel dat je buik gaat golven, hoe meot je dat doen ?

ik ga over 3 weken op vakantie naar egypte en dan zijn er van zon discos dus dan wil ik dat ook kennen.
alvast bedankt! :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Gewoon in en uit ademen, gewoon Vaak oefenen Dan gaat het vanzelf uiteindelijk. Het lukt het beste als je zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zelf doe. Ik kandat namelijk ook. Zal ik je even vertellen welke spieren ik gebruik. Ik span eerst mijn bovenste2/4 buikspieren aan dua dat je je buik sg ma omhoog doe en dan moet je tegelijker tijs jw buik naar binnen trekken zoals je in het normaal zou doen en jw ribben zichtbaar zouden zijn maar dit keer doe je het dus terwijl je je buikspieren spant. Hou je adem een beetje in als je je buik naar binnen trekt enlaat het rustig weer naar buiten en doe daarna als het waare een soort van dikke buik dus oppompen als je dit steeds herhaalt ongeveer dan leer je hem dus buikspieren spannen adem in buik intrekken loslaten en tegelijker tijd dikke buik. Dit doe ik zeg ma ong:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft te maken met aanspannen van de buikspieren.
Is heel lastig uit te leggen, je zet je buik uit en dan span je je bovenste buikspieren aan (voelt hetzelfde als wanneer je ver voorover buigt) dan span je je onderste buikspieren aan en laat je de bovenste los, in een soort van "golvende" beweging span je de bovenste weer aan en ga zo door, dan doet je buik dat.
Ik zou wel voorzichtig oefenen als ik jou was, ik heb het een tijdje niet meer gedaan en zit nu achter de pc met beginnende spierpijn ;-)

Succes en veel plezier in egypte!

Muffin05