waarom krijg ik blauwe plekken op me biceps na een intensieve kracht training?

1 plek altijd op dezelfde plaats (linker bicep)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Als men een spier scheurt (spierruptuur), worden deze bloedvaten uit elkaar getrokken. Het bloed stroomt eruit en verzamelt zich onder de huid. We noemen dat een ‘blauwe’ plek. De medische term ervoor is echymosis. De genezing van een dergelijke blessure duur gemiddeld 3 weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Blauwe plekken kunnen ook een bijwerking van medicijnen zijn, om het minste kunnen ze blauw worden.

Maar voor een goede diagnose kun je het beste even langs je huisarts gaan.