wie weet een goed hooftstuk voor een spreekbeurt over new york van groep8

ik hou het erover maar weet niets te bedenken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (12)

Beroemde gebouwen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is New York ontstaan. Daar hebben Nedwrlanders ook mee te maken gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt één specifiek iets van New York eruit wilt pikken zou je het ook over Ground Zero kunnen hebben, waar vroeger de world Trade Towers stonden.

Je kunt het ook over Broadway hebben, en alle shows die daar worden opgevoerd.

Of je kiest voor het verschil tussen de belangrijkste stadsdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de gebeurtenis op 11 sept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De economie of balangrijke personen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik je bij je andere vraag ook al een tip over gegeven:

http://www.goeievraag.nl/vraag/meestal-geef-spreekbeurt-gefen-spreekbeurt.177048

"Eten en drinken in New York"
http://www.take-a-trip.eu/nl/new-york/eten%20en%20drinken

En hier nog een site over eetgewoonten in New York:
http://www.vegatopia.com/vega/koken/reizen/9333-reizen-a-eten-in-new-york
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
New York, althans dat gebied was oorspronkelijk in Nederlandse handen (hebben we geruild tegen Suriname)
Ook is in New York veel wat aan Nederland herinnert, zoals bijvoorbeeld de Hollandbridge.
Ga maar eens wat googelen met New York- Holland.
Als we de ruil niet gedaan hadden , had de wereld nu misschien wel Nederlands als wereldtaal moeten leren.
Volgens mij zijn dat handvatten waar je een leuk verhaal op kunt bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twin Towers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrijheidsbeeld.
Ontstaan.
Twin towers.
Broadway.
Times Square.
Achterwijken.
Nationaliteiten.
Soho.
New York Yankees.
Madison Square Garden
China Town.
Little Italy.
Greenwich Village.
Central Park.
Milieu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de onderwerpen waarover je kan spreken zijn
gebouwen
Tradities

meer dingen weet ik ni
het is lang geleden da ik een spreekbeurt over een stad heb gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg mischien speciale dingen praat over de hoofdstad
mischien is er ook wel eten dat ze daar het meeste eten
ik weet er ook niet veel over sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-hoe New York zo succesvol is geworden
-geschiedenis van New York
-leven in New York????, (huizen, toerisme, voorzieningen)