ik ben dol op het wildbreien. wie weet waar ik figuren kan vinden die ik kan breien?zoals een hartje of een rondje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Ik zag toevallig dit weekend een boekje in de winkel liggen uit de "hoe overleef ik"-serie van Francine Oomen, "Hoe overleef ik wildbreien".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wildbreien is prachtig en op deze site staan heel veel figuurtjes. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de witte boekhandel / boekvoordeel / de slegte hebben ze nog wel eens goedkope (beginners)breiboeken waar vaak ook van dat soort kleine projectjes op/in staan.

Ook kun je op rommelmarkten en bibliotheken nog wel eens oude boeken en tijschriften vinden waar veel voorbeelden in staan.

Maar nog VEEEL leuker is gewoon zelf ontwerpen. Als je kunt meerderen en minderen (of met twee kleuren kunt breien, wat ook niet moeilijk is) en je hebt op je computer excel, waarmee je 'ruitjespapier' kunt maken dat de verhouding heeft van jouw breiwerk (iets breder dan hoog, 1 steek per hokje) kun je alles tekenen wat je wilt en zo met de juiste meerderingen en minderingen OF op een rechts lapje in verschillende kleuren alle mogelijke vormen bedenken om (in) te breien.

En ook op Internet is veel eenvoudigs te vinden. Kijk bijvoorbeeld maar eens rond bij de patronen op Ravelry (wel eerst even aanmelden, en bij voorkeur zoeken in het Engels).

Toegevoegd na 7 minuten:
Vergeet ook niet te zoeken op 'yarnbombing' en 'knit graffitti' in google ; daar kom je ook heel veel leuke voorbeelden (inspiratie !) maar ook patronen tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met haken! Hierbij kan je je patroon op elk moment veranderen, dat kan met breien niet.
Hartjes en rondjes gaan dan zo gemakkelijk dat het helemaal geen uitdaging meer is..

Zoek maar eens op google met de term 'crochet patterns' en je zal versteld staan van wat mogelijk is!