Wat zijn mijn munten waard?

Ik heb een aantal 5 gulden munten van euro 2000 in Nederland/België en een aantal afscheidsguldens met die getekende leeuw met vlaggetje. Wat zijn die unten waard momenteel en waar zou ik ze eventueel kunnen verkopen (in Amsterdam)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ze zijn alleen iets waard als ze FDC zijn, dus nog nooit aangeraakt en in plastic verpakt zitten!
Een handelaar zal er maximaal respectievelijk 1 euro en 25 cent voor geven.
Op marktplaats kan je de nominale waarde nog wel voor krijgen. (2,20 en 0,45).
Ze zijn gewoon te talrijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze zijn op het moment niet veel waard. Er zijn veeeeeeel mensen die munten van rondom de eurowisseling hebben bewaard en dus is de waarde ook niet zo hoog. Wel wat waard zijn de wilhelmina dubbeltjes, maar dat is enkel in verhouding tot de originele waarde van een dubbeltje (€0.04) natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar, wat ZIJN ze waard momenteel? Waar kan ik dat uitvinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een munthandelaar binnenlopen of zelf op internet gaan zoeken (marktplaats) waarvoor ze te koop aangeboden worden en vooral wat erop geboden wordt.
De staat waarin ze zijn is ook belangrijk, nooit gebruikt (dus uit een serie voor verzamelaars) of zelf gevonden tussen het wisselgeld scheelt vaak een boel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die Wilhelmientjes zijn juist niets waard! Want in 1948 zijn juist ontzettend veel munten geslagen, iets van een miljard ofzo, om de achterstand in te lopen. En bijna niemand heeft ze ingeleverd toen de euro kwam, dus ze zijn nu zelfs talrijker als de julianamunten zo beetje!