als je al zeker weet wat je wilt worden, kun je dan ook andere hobby's kiezen?

ik wil later zeker weten actrice worden(zie vorige vragen van mij) maar ik moet van mijn moeder op een sport. ik moest iets kiezen en toen heb ik voor paardrijden gekozen. maar ik doe veel liever toneel. ik vind het raar om dan ineens te gaan paardrijden.....ik ben bang dat ik paardrijden te leuk ga vinden en dan ineens ruiter wil worden... lach me alsjeblieft niet uit, ik zit er echt mee..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Mijn hobby is iets totaal anders van mijn werk, dat maakt het juist leuk, dan heb je afwisseling.

Antwoorden (4)

Als je maar op 1 ding focus, ben je niet breed georienteerd qua kennis en ervaringen. Het is ook een manier om andere mensen te ibtmieten. Leer je sociale vaardigheden. Stel dat je geen actrice kan worden door bv je inthoudt geen teksten, dan kan je niks eb weet he ook niet wat wel leuk is om te doen. Wellicht vindt je het andere wel zo leuk en heb je daar talent voor, dan is het jammer dat je dat nooit geproveerd hebt. Mijn advies: geniet van alle dingen die je doet, leer, en ontspan en laat dingen gebeuren.
Wat als je ruiter wil worden?? Naakt toch niets uit. Vrije keuze om meerdere dingen te kiezen is beter dan een sport te doen dat je ouders willen dat je doet en geweldig wordt. Komt ook helaas nog vaak voor, mislukte ouders die kinderen hun sport opdringen :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk om met allerlei dingen kennis te maken. Dat vergroot je "bagage". Hoe meer je proeft aan diversiteit en uitdagingen, hoe beter je keuze kan zijn. Want zo ontdek je je kwaliteiten. Helemaal goed als je paardrijden fijn vindt. Is goed voor je evenwicht en je houding. Je kunt ook op dansles gaan. Valt ook onder sport hoor, vind ik. Een en al beweging. Ook prima voor je lichaam. En zwemmen idem dito.

Gewoon van alles doen. Nu heb je nog de mazzel dat je ouders het betalen :) En wat fijn dat ze je activeren en stimuleren.Top van ze!

En actrice worden is een mooi doel, maar de spoeling zal dun zijn, want velen willen dat. Dus op meer dan één paard (= toepasselijk ;) ) inzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je leven is van jou... je kunt het inrichten zoals je wilt dus.
dus als jij straks toch paardrijden leuker gaat vinden why not? niks mis mee? en misschien kun je strakls wel allebei doen als je het helemaal voor het zeggen hebt... je leven is van jou, dus jij bent degene die dat bepaalt uiteindelijk, als je volwassen bent.
Dan ga je paardrijden EN toneel doen :) en misschien nog wel wat erbij, doe wat je wilt ;-) En geniet ervan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je actrice wilt worden is dit je eerste grote nieuwe rol: namelijk je moeder nerveus maken. Neen een 'sport' waar veel jongens zitten. Bijv voetbal. Vertel je moeder dat je voetbal leuk vind vanwege de vele 'oudere' jongens, lichamelijk kontakt, kleedkamers delen en samen douchen.

Mag ook hockey zijn. Belangrijkste is dat je steeds de combinatie sport/jongens maakt.

Daar houden moeders namelijk niet zo van. Erger, ze worden er behoorlijk nerveus van (oh mijn God, m'n dochter krijgt intresse in de andere sexe, of erger nog. Wordt sexueel actief). Met een beetje acteer werk stopt je moeder met het pushen en kan jij je weer storten op je acteer aspiraties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wou klikken op beste antwoord, maarja daar had ik niet genoeg punten voor, maar toch: BESTE ANTWOORD!! XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt wel een beste antwoord kiezen hoor.