Dan gaat je keramiek waarschijnlijk kapot door de grote temperatuurverschillen. Of er komen barsten in het glazuur als je aan het glazuren bent.

Het afkoelen is meen ik best een langdurig proces dat het liefst gecontroleerd moet gebeuren. Afkoelen kan wel een dagje duren.

Daarnaast kan je jezelf natuurlijk ook makkelijk branden bij dit soort temperaturen. Heb je enig idee hoe heet dit is?