Wat is een goedkoop uit de beoefenen hobby waarmee je tevens geld kunt verdienen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Met andere woorden, iets doen wat je als hobby/vrijetijdsbesteding kunt beschouwen, waar weinig geld in geïnvesteerd hoeft te worden en wat wel geld kan opleveren. De vraagsteller is een man dus heeft niets aan antwoorden als handwerkjes verkopen e.d.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt ook stoer handwerken. Glas in lood maken, glas graveren, meubeltjes maken, dat soort dingen. Ik denk dat er best markt is voor een ladenkastje met stopcontacten er in voor al je opladers waar je dan je gadgets in kunt doen zonder dat de hele handel in de knoop raakt. Of kijk b.v. eens naar Adirondack stoelen, die kun je mooi zelf maken en zijn erg fijn voor in de tuin.

Bronnen:
http://www.shawcreekgeneralstore.com/plans...

Tja.. moeilijk te zeggen, want er zijn zoveel op zoek naar de kip die gouden eieren legt. Waar je niet in hoeft te investeren is kennis. Hij zou dus adviseur kunnen worden in zaken waar hij veel van weet. Bijvoorbeeld tuinen ontwerpen of financiele kennis delen. En ander voorbeeld is kunde. Dingen die handen maken hebben weinig investering nodig, behalve de moeite. Denk aan iets als meubels maken of ijzerwaren verwerken (tuinhekken of ander sierwerk) Het zou erg mooi zijn om een breed netwerk op te kunnen bouwen met naamsbekendheid, en daar heb je weer sociale kennis voor nodig.

Als de behoefte en de bekwaamheid er is, dan is het schrijven van artikelen misschien wat. Dit kan van alles zijn. Artikelen over een vakgebied, interesses, hobby's, wereldbeschouwingen enzovoort. Verdiensten -op termijn- van € 200 per maand zijn geen uitzondering. Misschien een kwestie van lange adem, want...hoe meer artikelen en kliks op Google, hoe hoger de verdiensten. Voordeel is wel dat wanneer een artikel eenmaal geschreven is, deze ook in de toekomst opbrengsten blijft geven. Schrijven is kostenloos -los van een computer of laptop- en verdiensten komen uiteindelijk van zelf. Zie de link voor meer informatie.

Bronnen:
http://www.infonu.nl/

Maak van je hobby je beroep ! Werk in een game room waar je betaald wordt om te gamen, bij te leren en constant in contact te staan met collega-gamers. Deel je kennis en maak deel uit van een uniek en innovatief project voor Europa. Wij betalen een aantrekkelijk salaris, conform de wettelijke bepalingen. Ook jobstudenten zijn meer dan welkom !

Bronnen:
http://www.9lives.be/forum/games-general/6...

Tja ik denk gewoon iets wat je echt leuk vindt en waar je ook goed in bent. Bijvoorbeeld een boek schrijven. Het enig wat je erin stopt is tijd en ik heb met mijn gedichtenbundel wel mooi 40 euro verdiend.

Fotografie,

Schaf een metaaldetector aan en zoek waardevolle voorwerpen...

Nee, nu heb ik het echt.... POKEREN! Leren pokeren kost je niks, pakkie kaarten ook niet. Er zijn tegenwoordig toernooien waar je toch aaaardig wat centjes kan verdienen, mitsssss je goed bent natuurlijk. Alhoewel ik nog steeds denk dat je als Gigolo de minste investering, en de meeste winst kunt maken ;-) succes ermee!

Een eigen sierraden lijn ontwerpen. Kijk maar naar Otazu.

Jammer, want ik verdien er een leuk extraatje mee (en er zijn wel degelijk ook mannen die graag handwerken ; het is tenslotte een behoorlijk technisch vak, als je goed wilt zijn). Handwerkjes zelf leveren trouwens weinig tot nietws op, zeker niet per uur. Het handwerken zelf is hobby, en het opschrijven, uitwerken, doorberekenen, maken en verkopen van de patronen is 'werk'. Uiteindelijk valt dit natuurlijk in de categorie 'kunst' voor wat betreft de kant en klare werkstukken die je verkoopt en ontwerpen wat de patronenbusiness betreft. (Wat naast handwerken natuurlijk ook uitstekend schilderen of beeldhouwen of pottenbakken kan zijn) maar dat is minder goedkoop om te doen, en alleen ' eindproducten' verkopen is lang niet zo lucratief. Uiteraard kun je ook voor je hobby/werk bijvoorbeeld een klein cafe runnen of jezelf verhuren als kok-aan-huis (als daar je talenten liggen). Belangrijkste is dat het primair een hobby is, en dat je het doet voor je lol. Als je die dan geheel of gedeeltelijk te gelde kunt maken - al is het maar om je hobby te kunnen bedruipen - ben je al een heel end. Zora dat het DOEL is, is vermoedelijk snel de lol er af.

Een boek schrijven! http://hobby-en-overige.infonu.nl/hobby/13766-hoe-begin-je-een-boek-te-schrijven-volgens-schrijvers.html

Is sex je hobby? En/of entertainment? Dan moet je vooral in de prostitutie/nightclub-performence gaan want dan verdien je geld zonder te hoeven investeren en je hebt er nog lol bij ook! Niet dat het mijn voorkeur zou zijn overigens, maar toch!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100