Als aan je gitaar geen gitaar band kan, kan je dan zo'n ding erop laten zetten waarmee dat wel kan?

Ik heb nu een normale spaanse gitaar, maar ik kan er geen gitaarband aan bevestigen, terwijl ik dat wel heel graag wil. Kan ik dat erop laten zetten of moet dat al in de fabriek gedaan worden. En als dat kan, hoe duur is het dan ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Ik zou een andere gitaar kopen, dat klinkt gemeen maar spaanse gitaren zijn nou eenmaal niet gemaakt om aan een gitaarband bespeeld te worden. Het hout van een spaanse gitaar is erg dun, net als alle andere onderdelen en ik raad daarom aan een andere gitaar te kopen die al de mogelijkheid heeft om een gitaarband aan te bevestigen. Als je die knoppen op je spaanse gitaar zet kun je de klankkast vervormen en wordt het geluid van de gitaar erg lelijk. Een andere gitaar die je wel staand kunt bespelen heb je al vanaf 50 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

straplocks zijn gewoon in de gitaarwinkel te verkrijgen

http://www.peterverspuy.nl/straplocks/schaller/448-straplocks-satin-chrome-11159.html

maar die worden vooral voor elektrische gitaren gebruikt om de huidige al op de gitaar aanwezige strap buttons te vervangen.

om wat voor gitaar gaat het?

ik neem aan dat je een akoestische gitaar hebt, waar geen strap buttons op zitten. dit is een ander verhaal omdat het hout zachter is, en de schroef geen houvat heeft omdat de kast hol is.

om kort te gaan even naar een gitaarwinkel om advies in te winnen.

gitaarwinkels kunnen dit soort klusjes vaak zelf oplossen. mocht de medewerker zeggen dat het via de reparatieafdeling gaat, moet je er wel rekening mee houden dat hun het ook uitbesteden. dan kan je beter gelijk naar een zelfstandige gitaardokter.

verder

http://www.frets.com/FRETSpages/Musician/GenSetup/StrapButton/strapbutton1.html

Toegevoegd na 4 minuten:
een spaanse gitaar zie ik nu, om strapbuttons te laten bevestigen (of 1 kan ook dmw de ene zijde van de gitaarband met een touwtje aan de kop te bevestigen) kan je bijv bij vox humana terecht:

http://www.voxhumana.nl/cms/

de strapbuttons kosten nog geen tientje neem ik aan, over de kosten van het plaatsen kan ik niks zeggen.