Er is veel veranderd op dit gebied, meestal is het zo, iedereen moet een vispas hebben, met deze vispas kan je in heel nederland vissen, maarrrrrrrrrrrr, voor veel viswater moet je nog een andere vergunning er bij hebben om er te mogen lopen en te vissen.
Dus voor een deel van het viswater is een vispas voldoende maar voor een ander deel heb je een extra vergunning nodig.
Mogelijk dat voor sommige particulieren wateren andere vergunningen gelden.
met alleen een visvergunning mag je volgens mij nergens vissen, maar misschien noem je een viapas ook een visvergunning, het is allemaal erg verwarrend.
Bij je vispas is een boekje waar alle vis wateren van nederland op staan en welke vergunningen je nodig hebt.
Ik hoop dat ik alles goed heb gezegd, misschien is er dit jaar weer wat veranderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja

Je moet zowiezo je VisPas (=visvergunning) en de lijsten van wateren bij je hebben om legaal te vissen.
als je de vergunning van de Maasplassen hebt
(=is een aparte vergunning voor zgn. prive wateren)
en een VisPas mag je daar zeker vissen.

Ik heb zelf een VisPas van de federatie NoordWest Nederland, en volgens mijn visboekje
(lijsten van wateren) mag ook ik icm een Maasplassen vergunning daar de omgeving "onveilig" maken met een paar hengels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan je navragen op de adressen waar je een visvergunning kan kopen voor de Maasplassen indien nodig.
op de Nieuwkoopse plassen heb je geen vispas nodig, alleen de plaatselijke visvergunning, en zo zijn er meer plassen met verpacht water, of met een vereniging.
maar meestal als je geen plaatselijke vergunning nodig heeft, moet je een vispas hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover ik weet heb je of had je een visakte nodig sowieso landelijk maar dan kan je ook vissen op plekken waar scheepvaart is en een doorgaande weg is. De losse vergunningen werd ik ook moe van. Op ieder stukje grond andere vergunning alleen voor het loop/vis recht. Vandaar dat ik vroeger het liefste van een boot viste. Ik had toe wel altijd die akte maar nooit geen vergunning. Ik viste meestal vanaf een duwboot dusja ik had meestal de mooiste stekken en s'winters was ik nog gek genoeg om zelf me piepers binnen in de woning te zetten met de draden door het raam.